U svojoj sedmodelnoj Netfliks miniseriji, adaptiranoj iz njegovog stendap nastupa, škotski pisac i komičar Ričard Gad prepričava istinitu priču o dugogodišnjem uznemiravanju i uhođenju. Ubedljiv i uznemirujuć, Gad, koji tumači Donija Dana, izmišljenu verziju sebe, prebacuje publiku u jedan od najbolnijih perioda svog života. Serija razotkriva nijanse njegovih emocija, temperament žene koja ga uhodi i incidente iz prošlosti koji su uticali na njegov mentalni sklop u to vreme.

Serija počinje dok Doni ulazi u policijsku stanicu u Londonu. Iznemogao i iscrpljen, objašnjava da ga nestabilna žena uhodi mesecima. Nažalost, uprkos očiglednoj uznemirenosti, policajac nema pravo rešenje za njega. Kako se priča odmotava šest meseci unazad, gledaoci takođe saznaju da Doni nije bio u potpunosti iskren o situaciji.


Mladi komičar od dvadeset i nešto godina, Doni provodi dane kao šanker u lokalnom pabu, a noći zatvoren u spavaćoj sobi u kući mame svoje bivše devojke Kili (Šalom Brun-Franklin). Jednog naizgled običnog radnog dana, mrzovoljna žena srednjih godina po imenu Marta (Džesika Ganing) ulazi u bar. Videvši da je blizu suza, Doni joj nudi šoljicu čaja. Kada mu objasni da to ne može da priušti, on joj daje piće na račun kuće, popravljajući njeno raspoloženje. Marta počinje da priča o svom advokatskom poslu i raskošnom domu, dok Doniju daje beskrajne komplimente. Dok je barmen zabavlja, on takođe uviđa da se njene priče ne poklapaju.

Ipak, Martina navalentna ličnost i šokantan smeh ne sprečavaju Donija da joj se prepusti. Uskoro će svakodnevno dolaziti u bar, sedeći u baru za vreme njegovih smena i dajući mu nadimak Baby Reindeer. Kada Doni konačno pokuša da na lep način otkači Martu, ona ne želi da se oslobodi iluzije koju je stvorila o tome šta oni znače jedno drugom. Umesto toga, ona počinje da se infiltrira u svaki segment Donijevog postojanja, uključujući njegove stendap nastupe i njegov lični život, koji uključuje Teri (Nava Mau), terapeutkinju sa kojom je nedavno počeo da izlazi.

Netflix



Gad ilustruje Martine eskalacije kroz bezbroj pogrešno napisanih i uznemirujućih imejlova (više od 40.000 u stvarnom životu) u rasponu od laskanja do pretnji i neželjenih seksualnih nagoveštaja. Ganing veoma verodostojno igra Martu, čije se raspoloženje menja iz sekunde u sekund, i koja očigledno doživljava iskustvo koje niko osim nje ne vidi. Iako je Doni žrtva, Gad pazi da ga ne prikaže kao žrtvu bez ikakvog konteksta.

Umesto toga, Epizoda 4, koja prati Donija pet godina ranije, je užasan prikaz okolnosti koje utiču na komičarevo trenutno stanje uma. Publika saznaje zašto, uprkos svim znacima upozorenja, on donosi neke loše izbore usred Martinog uznemiravanja, dozvoljavajući sebi da mu laska njena stalna pažnja.

Serija je snimljena izuzetno kvalitetno. Izgleda kao horor film. Postoje neprijatni krupni kadrovi; uznemirujući, nakrivljeni uglovi; naginjanje kamere na jednu stranu može sugerisati da je nešto „čudno“ ili moralno dvosmisleno. Ovo se često koristi za prikazivanje likova sa sumnjivim motivima, nepouzdanim naratorima ili moralno složenim situacijama. Povremeno je i zastrašujuće, imamo dezorijentišuću jezivost ugrađenu u estetiku serije. Pritisak raste i raste. Gad zalazi sve dublje i dublje u sive zone. Od mnogih izazovnih tema, serija se bavi stidom, okrutnošću, samoprezirom, humorom, egom, sažaljenjem, mentalnom bolešću, krivicom, usamljenošću, uhođenjem, žudnjom, teškim drogama, nadom i očajem. Gad postavlja nemoguća, uznemirujuća pitanja i vezuje ih za jarbol traume. Da li se on druži sa Martom iako zna da ne bi trebalo jer mu je žao, ili to radi zato što vidi situaciju kao potencijalni materijal? Kada se Marta prvi put pojavi na jednoj od njegovih komedijskih večeri, oni se svađaju, a publika je oduševljena. Sledeći put, njihova interakcija nije tako prijatna za publiku. Ko je u ovoj situaciji okrutan?



Gadov Baby Reindeer je ranjiv i iskren prikaz različitih zlostavljanja i načina na koji oni mogu odjeknuti kroz svaku sferu nečijeg života. U sedam epizoda, Gad ilustruje kako Martina opsesija Donijem postaje i smetnja i morbidna fascinacija za njega. Štaviše, serija se takođe bavi rodnim predrasudama, pošto su muške/ženske uloge u ovoj priči o uznemiravanju izokrenute. Šokantno, urnebesno, bolno i razarajuće – kako Martino ponašanje postaje opsesivnije, a Donijevo samodestruktivnije, njih dvoje postaju zaključani u strašnom začaranom krugu punom samoprezira.

Mračna i briljantna, serija pažljivo otkriva slabosti ljudskih emocija i mentalnih bolesti. Sirova i na momente duhovita, publika saznaje više o Doniju i događajima koji su oblikovali njegovu ličnost. Kako se serija završava, primorani smo da se suočimo sa lažima koje govorimo sebi i drugima i kako sve te stvari utiču na načine na koje se pojavljujemo u svetu – i na ono što smatramo prihvatljivim.


Dopao vam se tekst? Podelite ga sa prijateljima!

0 Comments

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *