THE MATRIX je objavljen pre 25 godina. Ovaj naučnofantastični film je hvaljen kao jedan od najboljih u svom žanru i smatra se da je revolucionaran akcioni film.

1.

Godine 1995, Lana i Lili Vačovski su napisale scenario za film Assassins. Producent tog filma bio je Džol Silver, a Vačovske su mu pokazale svoj novi scenario pod nazivom The Matrix. Silveru se svideo scenario, ali nije bio oduševljen njihovom željom da ga same režiraju. Vačovske su imale još jedan scenario, pod nazivom Bound, koji su uspele da finansiraju. Film nije doživeo komercijalni uspeh, ali je bio kritički hvaljen. Warner Bros studio je bio impresioniran i pristao da finansira The Matrix.

2.

Vačovske su WB-u rekli da im je potrebno 180 miliona dolara za snimanje filma, ali studio nije želeo da pređe preko 60 miliona dolara. Zbog toga je lokacija promenjena iz SAD-a u Australiju. Prikazi gradskih pejzaža su iz Sidneja, a ulice su dobile imena iz Čikaga, gde su Vačovske odrasle.

3.

Pri odabiru glumca za glavnog lika Tomasa Andersona/Nea, studio je želeo poznato ime. Nikolas Kejdž, Leonardo Dikaprio i Bred Pit su svi rekli ,,ne”. Opšte je poznato da su Vačovske ponudile ulogu Nea Vilu Smitu. Sastali su se, ali Smit nije bio previše impresioniran i odlučio je da umesto toga radi film Wild Wild West. Kasnije je izjavio: ,,Nisam ponosan na tu odluku.”

4.

S obzirom na toliko odbijanja, studio se obratio Sandri Bulok i rekao: ,,Promenićemo Nea u devojku ako pristaneš.” I ona je rekla ne. Džoni Dep je takođe bio u igri, ali studio je insistirao na Kijanu Rivsu, i Vačovske su se složile.

5.

Neposredno pre snimanja, Kijanu Rivs je imao operaciju leđa zbog problema sa kičmom koji je počeo da uzrokuje paralizu u nogama. Njemu je bilo teško da šutira, pa je zato u većini Neovih borbi udarao pesnicama, a nije mnogo koristio noge. Takođe, trenirao je sa potpornom kragnom oko vrata.

WarnerBros
WarnerBros

6.

Za ulogu Nea, Rivs je navodno zaradio 35 miliona dolara. Od toga je 70% donirao za istraživanje leukemije (njegova sestra je imala ovu bolest). Do kraja trilogije The Matrix, donirao je ukupno 75 miliona dolara.

7.

Bilo je mnogo glumica koje su bile u igri za ulogu Triniti. Dženet Džekson, Salma Hajek i Anđelina Džoli su odbile tu ulogu. Keri-En Mos je dobila ulogu nakon tročasovne audicije. Želela je da izvede što više scena sa akcijom, ali je povredila gležanj. Bila je zabrinuta da će je Vačovske zameniti, pa nije nikome rekla da je povređena sve dok snimanje nije završeno.

WarnerBros
WarnerBros

8.

Vačovske su nazvale Morfeusa po liku iz stripova The Sandman, autora Nila Gejmena. Takođe su zamolile Lorensa Fišburna da se osloni na taj lik pri izvođenju svoje uloge. Što se tiče izgleda, Morfeus je veoma sličan liku King Mob-a, mentora iz stripa The Invisibles.

9.

Za antagonistu Agenta Smita, Vačovske su bile zainteresovane da daju ulogu Žanu Renou, ali on je odbio kako bi se pojavio u filmu Godzilla. Srećom, upravo su videle Hjuga Vivinga u australijskoj romantičnoj komediji Proof i smatrale su da je savršen za ulogu Smita. Kada je razvijao lik Agenta Smita, Viving nije želeo da zvuči ni ljudski ni robotski, a inspirisale su ga same Vačovske, jer su, kako je rekao, imale duboke glasove.

10.

Da bi vizualizovale svoj scenario, Vačovske su angažovale tri ilustratora stripova: Stiva Skrosa, Džefa Darova i Tanija Kunitakea. Zajedno su stvorili 600-strani strip koji je praktično služio kao storyboard za The Matrix.

11.

Vačovske su imale svoje uticaje: The Invisibles (Grant Morison) je o liku koji se naziva The One, čija je sudbina da oslobodi čovečanstvo. A Neuromancer autora Vilijama Gibsona govori o hakeru koji ulazi u digitalni svet pod nazivom The Matrix. Možda je najveći uticaj bio japanska animacija Ghost In The Shell, gde je svet povezan digitalnom mrežom. Heroj je žena sa supermoćima koja lovi hakera. The Matrix direktno koristi elemente iz Ghost In The Shell. Takođe postoje reference na klasičnu književnost, pre svega Alisa u zemlji čuda Luisa Kerola: Neo prati tetovažu belog zeca kako bi sreo Triniti.

12.

Direktor fotografije na filmu bio je Bil Poup, a Vačovske su koristile boje da označe lokacije:

Scene u matriksu imaju zelenu nijansu.
Scene u stvarnom svetu imaju plavu nijansu i ne sadrže zelenu.
Scene u konstruktu za vežbanje imaju žutu nijansu.

13.

Za koreografa, Vačovske su želele Vu-Ping Juena. On nije bio zainteresovan i tražio je veliku naknadu, što su prihvatile. Rekao je da će to uraditi samo ako ima potpunu kontrolu nad borbama i može da obučava glumce 4 meseca. Vačovske su se složile sa tim.

14.

Vačovske su želele da kostimi odražavaju gotičku subkulturu s kojom su bile upoznate, a dizajner kostima Kim Beret koristio je tri vrste tkanina za svaki kostim. Svaki kostim odražava okruženje u kojem se nosi i prilagođava se glumcima koji izvode akrobatske scene.

15.

Jedna od poznatih slika iz filma je zeleni kod koji se spušta niz ekran, a dizajnirao ga je producent Sajmon Vajtli. Inspiraciju je pronašao u kiši koja klizi niz prozorsko staklo, a sastoji se od japanskih katakana znakova koje je Vajtli preuzeo iz knjige sa receptima za kuvanje.

16.

Tokom snimanja, studio nije bio zadovoljan brzinom napretka i obavestio je Vačovske da će preuzeti kontrolu. Vačovske i montažer Zek Staenberg završili su uvodnu scenu privremenim specijalnim efektima i vizuelnim efektima. Nakon što su je videli, ljudi iz studija Warner Bros su se povukli.

WarnerBros
WarnerBros

17.

Neo sreće Triniti u S&M noćnom klubu – to je stvarno mesto u Sidneju, zvano The Hellfire Club. Vačovske su zamolile posetioce kluba da se pojave u svojim uobičajenim odevnim kombinacijama i da se ponašaju kao obično. Tako da su statisti koje vidimo u filmu, pravi posetioci kluba.

18.

Da bi se pripremio za scenu u kojoj Neo biva oslobođen iz sistema, Kijanu Rivs je izgubio 7 kilograma i obrijao celo telo kako bi Neo izgledao neuhranjeno. Kada je testirana mehanička čaura, tester je doživeo hipotermiju, pa je voda bila zagrejana pre nego što je Rivs snimao scenu.

WarnerBros
WarnerBros

19.

Vačovske su od početka znale kako žele da izgledaju sekvence usporenih metaka, ali nisu znale kako da to postignu. Supervizori specijalnih efekata Džon Gaeta i Bil Poup napravili su kolica sa raketom koja bi kameru lansirala oko glumaca velikom brzinom. Testovi su bili neuspešni. Umesto toga, odlučili su se za vizuelne efekte. Više kamera je postavljeno oko glumaca i istovremeno snimalo akciju. Vizuelni efekti su zatim korišćeni da spoje snimke i omoguće tečan prikaz. Kamere su snimale 12.000 frejmova u sekundi, umesto uobičajenih 24.

WarnerBros
WarnerBros
WarnerBros
WarnerBros

20.

Konstrukt u kojem Morfeus trenira Nea nije tako velik kao Matriks, pa se pojavljuju dvojnici likova. Kako bi to prikazali, koristili su blizance, tako da nam se čini da vidimo iste ljude više puta. Na primer, u sceni sa ženom u crvenoj haljini.


Dopao vam se tekst? Podelite ga sa prijateljima!

Velibor

0 Comments

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *