Za one kojima je ova franšiza nepoznata, Halo igre prate apokaliptični rat između United Nations Space Command (UNSC), vojnog krila imperijalističke vlade Zemlje, i Zaveta, teokratske koalicije vanzemaljskih vrsta, dok se bore za kontrolu nad superoružjem u obliku prstena. Serija se odvija u ranim fazama ovog sukoba, dok ratni heroj i super-vojnik Džon-117, poznat kao Master Chief, počinje da sumnja u svoje okolnosti.

Uprkos mnogim manama, prva sezona serije Halo na SkyShowtime donosi nekoliko stvari koje su vredne pažnje. Iako je bila puna čudnih odluka u priči koje su dovele do neujednačenosti što se tiče celokupnog kvaliteta, nije u potpunosti dočarala izvorni materijal, posebno kada je reč o nekim čudnim kostimima i dizajnu seta. Ipak, uprkos ovim nedostacima, ono što je zanimljivo jeste duboko istraživanje noćne more ovog dalekog društva. Deca se otimaju kako bi postala super vojnici, a militaristička vlada Zemlje guši svaki oblik neslaganja.

Adaptacija Halo je uzela glavnog junaka, Džona-117 ili Master Chief-a (kojeg tumači Pablo Šrajber), lika koji je u igrama bio površno karakterisan kako bi igrač lakše mogao da se poistoveti s njim, i pokušala da ga razradi izvan okvira hladnokrvnog borca. Serija prati Džona i ostale Spartance, vojnike koji su sistematski indoktrinirani i kojima je hemijski izmenjen mozak kako bi postali savršeno oružje, dok polako izlaze iz svojih programa. Ovaj ugao donosi najupečatljivije sekvence serije, a bilo je katarzično gledati kako ovi simboli režima počinju da se odupiru svom vaspitanju i prihvataju svoju zakopanu ljudskost.

Druga sezona serije Halo usmerava se na elemente koji su najbolje funkcionisali u prethodnoj sezoni. Iako priča nastavlja tamo gde je stala u finalnoj epizodi prve sezone, primetna je razlika u prezentaciji, što verovatno dolazi od novih lica uključenih u projekat, kao što je novi producent, Dejvid Viner. Do sada, nova sezona uspešno se fokusira na Spartance, nemarne poteze UNSC-a i eskalirajući sukob sa Zavetom, stvarajući privlačan naučnofantastični koktel.

Superinteligentna veštačka inteligencija Kortana (Džen Tejlor, jedina glumica iz igara koja reprizira svoju ulogu) je odvojena od zvezde SPARTAN programa, Džona-117. U dramatičnoj promeni komande, uključujući dolazak samouverenog i konfrontacionog Džejmsa Akersona (Džozef Morgan), čovečanstvo se trka da se pripremi za nadolazeću invaziju saveza vanzemaljaca.

Druga sezona je koherentnija i zabavnija. (I sa jednim prijatnim iznenađenjem: tematska pesma serije sada se oslanja na ikonočnu muziku iz igara, komponovanu od strane Martija O’Donela) Retke, ali ozbiljne mane Halo-a i dalje padaju na široka ramena Master Chief-a, koji bi trebalo da bude najjače oružje serije, ali je neobjašnjivo njena najveća slabost. Veći deo krivice ne pada na Pabla Šrajbera već na scenario serije, jer Halo još uvek nije odlučio kakvog junaka želi od Master Chief-a. Iako nije lako stvoriti aspiracionog junaka, uzori za takav jasno definisan heroizam svakako postoje. Kapetan Amerika iz Marvelovih filmova je slično plemenita figura koja ispituje sopstveni patriotizam, dok Din Djarin iz Mandalorca pokazuje dubinu uprkos minimalnim izrazima. Igra je seriji pružila sve prave sastojke, ali serija i dalje stoji sebi na putu.

SkyShowtime

Prva polovina druge sezone Halo-a nije savršena. Njena priča povremeno odlazi prema manje uzbudljivim uglovima galaksije, a bilo je povremenih karakterizacija ili narativnih odluka koje su se činile čudnim ili neprikladnim. U poređenju sa prethodnom sezonom, serija funkcioniše mnogo bolje fokusirajući se na ono u čemu je dobra. U svojim mirnijim trenucima, ona se bavi iskustvima dehumanizovanih vojnika koji pokušavaju da povrate izvesnu meru normalnosti. A u prepoznatljivim bučnim trenucima, njene akcione scene su dobre kao što su i bile, pokazujući nam uništenje biblijskih razmera i zastrašujuću veštinu Spartanaca.

Dopao vam se tekst? Podelite ga sa prijateljima!

Velibor